fylleskalle



din andedräkt berusade mig.
passivt drickande i dess sanna form.
äcklande och patetiskt illaluktande.
om du mår dåligt idag så mådde jag sämre igår.
staplande steg varvat med gråtande hulkningar
och ord som slutade ha betydelse för hundra gånger sedan...

och du somnade med gråten i halsen.
men att du lyckas vakna med ett leende på läpparna
och inte en tanke på ånger eller skam.
för dina ord vittnar om att det här var sista gången.
aldrig mer rödvin upp till halsen eller elaka ord via munnen.
men stackars lilla flickebarn.
det är en ny vecka snart och historien upprepar sig alltid.

jag har fått nog...

Kommentarer
Jag som ägnat dig en tanke: Emma

Hej än en gång

Få saker i min blogghistoria har gjort mig så upplyft som dina varma kommentarer, de glädjer mig otroligt och jag ville att du skulle veta...

/emma


spy din galla här:

jag föredrar att kallas:
stalker?

adda mig på msn med:

URL:

jag älskar din blogg men:

Trackback