iväg och bort


knäna skakar. handlederna värker. ögonen tåras av farten. men munnen ler.
två år sedan sist. två jävligt långa år utan att få pressa vallan till maximum.
en liten versrad fick mig att toklängta tillbaka till uppkörda pister och disigt väder.
för bland allt det dåliga kunde solen lysa med sin närvaro och åkningen blev
kusligt underbar...


att sitta fastspänd med brädan.
blicka ut över landskapet.
se miltals med snöklädda vidder.
solen pickar på din panna och du får kisa för att få fokus.
på med dina goggles och järnet nerför...


bootsen klarar sig kommande år.
mina missionbindningar från -02 är i toppskick.
kläderna byter jag aldrig ut.
men nu bräda ska införskaffas.
kortare, flexigare och snyggare.
min vapendragare och trotjänare Atlantis har serverat mig väl och får vila på hyllan.

jag är peppad.
nu vill jag åka...


ord som värmer:
"hello! loved my julklapp! miss you.." - johanna

staind - outside
stone temple pilots - plush




jag saknar det fria livet. inte för att livet idag är fritt. men med den där extra tvisten.
att vakna upp och fundera på om man ska somna om eller vara först nerför
den nypistade backen eller den orörda pudersnön som den kalla natten fört med sig.
lyser solen? ja då åker vi. molnigt? låt oss ligga kvar och vakna i takt med musiken.
en säsong av bara lättja, åkning, frozen margaritas och tappra men misslyckade raggningsförsök.
att möta solen på balkongen endast iförd långkalsonger och goggles eller att vakna
i ett helt annat rum än det man gick och la sig i...
alldeles för länge sedan jag åkte bräda. minst två år. två år för mycket.
men både johanna och johan har peppat upp mig...

Kommentarer
Jag som ägnat dig en tanke: Anonym

puss.

2007-12-29 @ 11:02:26
Jag som ägnat dig en tanke: big dörtiii RANDY!

Ser träet på min, sponsra mig med ett par nya bralls me, du vet hur svettig jag blir...

2007-12-31 @ 04:30:52

spy din galla här:

jag föredrar att kallas:
stalker?

adda mig på msn med:

URL:

jag älskar din blogg men:

Trackback