julstämning lika med noll


snart dags för hemfärd till en patetisk stad, där majoriteten av
fylleskallarna hänger runt oasen, även kallad harrys.
detta äckliga tillhåll av patrask och avskum till folk.
tydligen ska det anordnas en homecoming-fest där imorgon.
jag spelar fjortis och utbrister i ett enda stort ORKA.
sen när alla stått och trängts i flera timmar så går man hem
och firar jul för att sedan återvända på juldagen och för
att trängas ytterligare i några timmar. fylld av falskhet och
allt för många: "men hej! det var länge sen. vi måste fika!"
eller klassikern: "vi måste höras av, ta mitt nummer".

så i år börjar bojkotten officielt. dags för egna traditioner.
jag är inte bitter. jag hatar bara folket från min hemstad.


såsar in ledigheten i sängen. som så många gånger förr efter en
"hård" nattvecka. naken och varm av datorns arbetande.
full av ny musik i öronen och nya upplevelser i ögonen.
rummet ska städas. sängen ska bäddas ren. stian ska skuras
och nyckeln ska gömmas...

bara för att jag kör hem med bil för första gången
så ska den fyllas till maxgränsen.
smutstvätt.
datorer.
oinslagna julklappar.
hemlig julklapp till J.
två bakfulla tjejer.
och min egna pappas kappsäck.


dags att äta. magen gör sig påmind...

Kommentarer
Jag som ägnat dig en tanke: kristina

Jag har svårt att tro att Lina är bakfull dock, hon drack ju inget.... :D

Jag som ägnat dig en tanke: Lina

Saknade dig på Harrys igår... och det är väl inget fel på värnamobor? Vissa av oss duger ju? Hoppas jag... :)
PUSS

2007-12-23 @ 18:22:29
Jag som ägnat dig en tanke: kristina

Haha.. bra logik - en nykter och en full equals två bakfulla? Hmm hmm....
Och apropå hemstäder. Jag håller fullständigt med. Jag ska åka hem till Knivsta, och det finns inte en människa i världen jag vill träffa där. Knappt min egen familj liksom. Men god jul på dig!!

2007-12-24 @ 02:23:58
URL: http://www.divinity.blogg.se

spy din galla här:

jag föredrar att kallas:
stalker?

adda mig på msn med:

URL:

jag älskar din blogg men:

Trackback