längtandes drömmandes dock inte sökandes


återigen en fadäs i lokalpressen.
återigen en sköld av taggar utåt mot alla onda ord.
om jag haft ett stålmannenemblem på bröstet så
hade orden bara studsat bort och iväg.
självklart får mina bruna bringa duga, för orden etsar sig
inte fast. men det är så lockande att sjunka till samma nivå
och ge igen med samma hårda onda ord...

allt är rörigt nu. livet. känslorna. kroppens ärriga minnen och framförallt alla tankar om framtiden.
jag behöver en stadig punkt.
inte ett ankare. inte heller en boj. och verkligen inte en flytring som får mig
att driva vidare ut på djupt vatten.
på helgerna har jag levt i min resväska. och med min resväska.
ständigt packad. ständigt i rörelse. ständigt leende. alltid hundra procent. alltid oavsett.


brist på sömn och drömmar sätter sina spår allt för väl.
konstant nattlig vakenhet blir till en dåsigt lugn vardag med slutna ögon vid fel tillfällen.
söver mig med sorliga texter om kärlek som gått förlorad.
bedövar mig med närheten av en gudinna med ögon som få.


snabbisar:
väntar med spänning om autopilot society ska komma med ett album eller inte.
måndagen blev bra i dubbel bemärkelse. date och resa till thailand.
blev hundbiten på jobbet. dock ingen fara.
bilen är lagad. men mammas bil går fint den med.
tycker att en viss lina borde flytta till sthlm. din kärlek finns ju här.
ska på bastuöl med jobbet imorgon.
har inte duschat idag.
och en viss erik borde se över kärlekslivet utanför tullarna och locka det hit.
shoppar sönder mitt kreditkort.


das ist alles.

Kommentarer

spy din galla här:

jag föredrar att kallas:
stalker?

adda mig på msn med:

URL:

jag älskar din blogg men:

Trackback