som vilken jul som helst


på papperet skulle det bli en skön lång vila från sthlmsstress och kalla spår.
men med facit i hand likt alla andra julhelger så borde man veta långt i förväg att så blir aldrig fallet. de goda vännerna slöt upp som vanligt och i färd med att planera kvällarna blev ölen lite fler än beräknat och planerna rann ut i sanden. som så många gånger förr. men vi lyckades skapa en tradition med julbastu. som tur var kom inte alla inbjudna och vi sex som kom fick ändå trängas bland svettiga ryggar och farligt varma lampor i en bastu byggd för fyra. julafton blev en annorlunda väntan i år. alldeles för tidig julklappsutdelning fick timmarna efter kalle att kännas som tusen nålar. alla var dock överrens om att det var sofie och mickes fel. :) mormor kunde vi inte skylla på eftersom hon är död. klapparna var väl planerade och på det stora hela är jag väldigt nöjd. juldagens bojkott av harrys blev hemmagjorda charader och en mysig avslutning på okänd plats i en vit enplansvilla...


bästa julklappen var min amerikanska fotboll med märket wilson. oh yeah.
bäst charaden var martins hitlerhälsning och tummen ner för att förklara ordet lidl.
dock gillade jag joakims "kåt kassörska" och min egenkomponerade "johan skalar sin banan. önskar den va en kokuk."
bästa julmaten var mammas janssons frestelse. smarrigt god!


tillbaka i verkligheten.
två dagars jobb och sedan snöberedskap över nyår.
men jag får köra till jobbet i min bil iaf. lilla silverpilen...

Kommentarer
Jag som ägnat dig en tanke: Sandra

Hej! Nu undersöker jag lite, så skulle bli jätteglad om du kunde svara på en fråga. Frågan är: Vad tror/tycker du om Britney Spears? Tack så mycket :) Ha en bra dag!


spy din galla här:

jag föredrar att kallas:
stalker?

adda mig på msn med:

URL:

jag älskar din blogg men:

Trackback