att ta åt sig?

nu snokar jag lika mycket som någon annan.
och jag får bita i det sura äpplet. precis som någon annan.
för jag ser inte sammanhanget och hur orden yttrades.
jag ser de bara ur mitt perspektiv och tolkar dom därefter.
precis som någon annan har gjort så många gånger.
men precis som någon annan tog jag åt mig.
för orden berörde för involverad var även någon annans vän.
och någon annans vän kan nog inte vara min vän längre...
för någon annan har abdikerat från det gamla livet och åter följt
strömmen ut i havet där de stora torskarna finns.
någon annan försöker övertyga mig att så är inte fallet
att någon annan bara vill ha kul och jag borde inte lyssna
på vad torskarna och deras bubblande förespråkar.

jag är full av champagne och trött.
men finns det någon annan för mig...?


Kommentarer
Jag som ägnat dig en tanke: amy

du får skriva av dej, som du sa. det e bra. ord ska ut på något sätt. bästa vänner, du å jag.

2007-11-09 @ 19:15:12

spy din galla här:

jag föredrar att kallas:
stalker?

adda mig på msn med:

URL:

jag älskar din blogg men:

Trackback