en kista som mullrar

gör jag mig till åtlöje för hela stockholm?
vad har jag gett mig in på?
jag hoppades att det skulle bli stort.
men såhär stort att metro vill publicera mig.
och om en stund fotografera mig.
jag som är den minst fotogeniska personen.
åtlöje, narr, hackkyckling. ja orden är många som snurrar runt.
oroar jag mig i onödan?
paniken sprider sig ut i armarna och jag låter
fingrarna knappa in det de kommer på. inte vad hjärnan vill säga.
panik.
men jag vill det här. jag ska fullfölja det.
är det mitt livsöde? först nybörjartur för att sedan sättas på prov.
är det en lätt förälskelse? och vad går gränsen för att bli en stalker?
nej men en stalker kan jag inte vara. hon var ju söt. och jag dansar ju...
magen gör ont. jag vet att det beror på hungern. men ändå ligger det
en sovande drake som väntar på att bli väckt så den kan härja fritt...

om planen går som den ska så lär ni läsa om mig i metro imorgon.
förhoppningsvis bara sthlmsupplagan. för att bli riksnörd vill jag inte bli.
jag är glad att jag har bil så jag slipper tunnelbanan.
dock väntar ett läkarbesök imorgon. och då måste jag placera min ända
på de skrangliga vagnarna som för mig hopplöst framåt mot citys skyline
och metroläsande resenärer...
panik.
vad har jag ställt till med.
men hennes ögon var så...och hon log så...

full fart framåt!

Kommentarer
Jag som ägnat dig en tanke: lilla Lina

Haha, jag hoppas det publiceras i hela landet, jag vill ju också se! =)

2007-11-22 @ 23:16:19

spy din galla här:

jag föredrar att kallas:
stalker?

adda mig på msn med:

URL:

jag älskar din blogg men:

Trackback