personlig tid

image9

har ni någon plats, som ni egentligen aldrig sett som en egen?
en lånad stol, sorl från tusen okända ansikten och lukter som
hör hemma i tusen andra kulturer. och i sällskap blir det en
helt annorlunda upplevelse än när man är ensamt själv...
men en plats ni älskar. som bara för några minuter varje dag
ger dig ett lugn som får dig att dra på smilgroparna.
mitt smultronställe är gröna linjen. från skanstull och hem.
med rätt slags musik i öronen så önskar jag oftast att jag fick
åka bara en station till. för njutningen. och lugnets skull.
jag vet inte varför jag känner så här.
kanske för att jag är på väg någonstans.
kanske någon annan anledning...

hellsongs cover på run to the hills gör mig gråtfärdigt sinnesglad
när jag sakta glider ut över bron som tar mig till gullmarsplans höjder.
bara en station till...

Kommentarer
Jag som ägnat dig en tanke: /attblinagon.blogg.se

Vackert komponerad text det där. gillar skarp.


spy din galla här:

jag föredrar att kallas:
stalker?

adda mig på msn med:

URL:

jag älskar din blogg men:

Trackback