ett enda virrvarr av tankar


kort sammanfattat så var farmors begravning väldigt fin.
för man beskriver väl begravningar så? fina. inte bra eller underbara.
för avsked är väl aldrig bra eller underbara? men ändå kändes det så.
jag fick kramp i käken när jag kämpade emot tårarna.
fick bevis om att far är mänsklig trots allt och mikael visade större mognad än
jag trott, när han ömt torkade tårarna på sina äldre systrar. då smälte jag...
farmor, hon levde ett gott liv.

fredagen blev basketlir och hemmahäng. vi peppade inför lördagen.
och helt plötsligt satt man där. 4000m upp i luften för att kolla ner
på sveriges bondesamhälle. under 40 korta men alldeles underbara sekunder
fick jag falla fritt. inga tankar om något dåligt eller ont. bara jag och luften som smekte mig lätt frusen.
kvällen avnjöts i musikens tecken. sko-uno överraskade med en sjuhelvetes stämma och
pianots toner fick mitt välmående att nå sin topp.

återigen en vanlig arbetsvecka med sena timmar.
jag har lyckats få 40% rabatt på färg och tillbehör så massa jobb väntar med lyan.
jag har fått dille på att skaffa mig ett piano.
om två veckor startar första kursen för att ta cert. för fallskärmshoppning.
den missar jag pga min festival. men det kommer fler tillfällen.

men tusen tankar dödar mig långsamt.
jag orsakar tårar jag inte vill framkalla.
men även leenden som jag älskar...

(tack för boktipsen vem du nu än är...)

image84image85



ted gärdestad - himlen är oskyldigt blå
timbaland - apologize



Kommentarer

spy din galla här:

jag föredrar att kallas:
stalker?

adda mig på msn med:

URL:

jag älskar din blogg men:

Trackback