ska och vill


det syreberikade regnet trängde djupt ner i mina rökfyllda lungor.
jag andades utan ansträngning första gången på länge.
men sömnlösheten var tillbaka.
men tröttheten fanns där.
även tankarna på ensamheten.
det tysta.
som åter ekade mot väggarna.
och snart igen sprider sig som ringarna på vattnet, genom en mörk lägenhet.


hur kommer det sig?
varför blir jag orolig över det?
och finns det fler än jag som känner det så här?

rökpausen gav mig fem minuter för eftertanke.
vecka nitton tvåtusenåtta kommer gå av världens fart
med saker som man vill ha all tid i världen för.
jag ska ringa min dryga handledare på banken som spelar mer tuff än hon är.
jag ska stanna till i linköping för ett köp mitt impulsiva jag tros behöva.
jag ska på farmors begravning och hålla mig stark inför hela släkten. som min far.
jag ska hoppa fallskärm och jag kommer skriva ett tillfälligt testamente.
till detta ska tilläggas att
jag vill planera min semester. önskemålet om en road trip lockade väldigt mycket.
jag vill få klart några rum i lyan innan bobofestivalen.
jag vill hinna med westernridning i sommar.
jag vill hitta en bra pianolärare som inte kostar skjortan.
jag vill hinna med de fem böckerna som samlar damm.
jag vill skriva ut mer läppar men det är så mycket för och efterarbete.
jag vill få klart designen till min sista tatuering.


somnar jag nu får jag tre och en halv timmars sömn.
jag väntar ett tag till.
ekandet har inte ebbat ut ännu...



queen - don't stop me now
tenacious d - papagenu
red hot chili peppers - road trippin'
boxcar racer - there is

Kommentarer
Jag som ägnat dig en tanke: Anonym

du måste läsa erlend loes böcker.

2008-05-07 @ 23:58:54
Jag som ägnat dig en tanke: Falktirill

This site rocks :-) Very nice! Greetings from Spain.

Jag som ägnat dig en tanke: Falktirill

This site rocks :-) Very nice! Greetings from Spain.

2008-09-19 @ 08:22:30
URL: http://falktirill.blogspot.com

spy din galla här:

jag föredrar att kallas:
stalker?

adda mig på msn med:

URL:

jag älskar din blogg men:

Trackback